Archiwum maj 2014


maj 23 2014 Kawasaki ZX 7 R Ninja
Komentarze (0)

Kawasaki ZX 7 R Ninja w chwili pojawienia się na rynku zaskarbił sobie serca wszystkich drogowych chuliganów. Atrakcyjna linia nadwozia przypadała do gustu każdemu miłośnikowi „plastików". Od 2002 roku nie widnieje na liście produkcyjnej. Czy warto się zainteresować „siódemką", jako motocyklem używanym? Postaram się na to pytanie odpowiedzieć.

 

Silnik
Typ Czterosuwowy, czterocylindrowy w układzie rzędowym
Chłodzenie Cieczą
Rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność skokowa 748 cm3
Średnica x skok tłoka 73 x 44,7 mm
Stopień sprężania 11,5 : 1
Moc maksymalna 122 KM przy 11800 obr/min
Maksymalny moment obr. 78 Nm przy 9300 obr/min
Zasilanie 4 gaźniki Keihin 38mm
Smarowanie Pod ciśnieniem z mokrą misą olejową
Ilość oleju w silniku 3,6 l (3,1 l przy wymianie oleju)
Rozruch Elektryczny
Alternator 430W
Zapłon CDI
Przeniesienie napędu
Sprzęgło Wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów 6 stopniowa
Przeniesienie końcowe Łańcuch o-ring
Podwozie
Rama Aluminiowa, grzbietowa, silnik stanowi element nośny
Zawieszenie przód Widelec upside-down, średnica goleni 43 mm, skok 120 mm, regulowane dobicie i odbicie
Zawieszenie tył Wahacz wleczony, aluminiowy, pojedynczy. elementy tłumiąco-resorujące, skok 130 mm, regulacja napięcia wstępnego, dobicia, odbicia
Hamulec przedni Podwójny tarczowy o średnicy 320 mm, dwa sześciotłoczkowe zaciski
Hamulec tylni Pojedyncza tarcza o średnicy 230 mm, dwutłoczkowy zacisk
Ogumienie przód 120/70 ZR17
Ogumienie tył 190/70 ZR17
Wymiary i masy
Wysokość siedzenia 805 mm
Rozstaw osi 1435 mm
Masa sucha 223 kg
Masa do jazdy 232 kg
Maksymalna masa całkowita 415 kg
Dane obsługowe
Przegląd techniczny Co 6000 km
Wymiana oleju Co 6000 km
Olej SAE 10W40
Wymiana oleju z filtrem 3,1 l
Olej w widelcu teleskopowym 5 W
Ilość oleju w goleni prawej/lewej 365/365
Luz zaworowy na zimno Zawory ssące 0,17-0,25mm Zawory wydechowe 0,22-0,31mm
Świece zapłonowe NGK CR9E lub ND U27ESR-N
Obroty biegu jałowego 1100 +/- 100 obr/min
Kompresja cylindrów 10,5-16 bar
Zbiornik paliwa 18 l
Rezerwa 5,0 l
Paliwo Minimum 95 oktanowe
Osiągi
Prędkość maksymalna 238 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,4 s
Średnie zużycie paliwa 8,6 l/100km
maj 23 2014 Kawasaki ER-5
Komentarze (0)

Dane techniczne/Osiągi

Silnik: R2 Pojemność silnika: 498 cm³ Gaźniki: Keihin CVK-34 Moc maksymalna: 50 KM/9000 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 45 Nm/7200 obr/min Prędkość maksymalna: 185 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 6 sek. Spalanie trasa 5l/100km Spalanie miasto 6l/100km Średnie zużycie paliwa 5/100km
maj 09 2014 KTM EXC 125
Komentarze (0)

Dwusuwowy 125 EXC, cieszący się dużym zainteresowaniem wśród fanów leśnego szaleństwa, to zupełnie nowa odsłona motocykli typu enduro. Sześciobiegowa skrzynia biegów, nowa membrana V-Force 3, czy chociażby CDI z możliwością wyboru między dwoma wgranymi mapami zapłonowymi, zapewniającymi odpowiednie dostosowanie stylu jazdy do warunków. Nowa, lżejsza rama sprawia, że motocykl jeszcze łatwiej się prowadzi. Dodatkowo plastiki z tworzywa sztucznego o niezłym designie sprawiają, że staje się jeszcze bardziej pożądany, niż dotychczas. Zastosowanie znajdzie zarówno w rękach początkującego adepta, jak i zawodowego kierowcy klasy E1.

 

Podstawowe dane techniczne:

silnik Jednocylindrowy, dwusuwowy
poj. 124,8 cc
skrzynia biegow 6 biegowa

Wymiary:

wys. siedzenia 925 mm
masa własna ok. 97 kg

Osiągi:

V-max B.D.